یک شرکت فناوری، قطعات ریلی را بومی سازی کرد

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - یک شرکت دانش بنیان پیروز شده است با بومی سازی بعضی قطعات مهم در صنعت ریلی گامی اساسی در این حوزه بردارد.

یک شرکت فناوری، قطعات ریلی را بومی سازی کرد

به گزارش معاونت علمی و فناوری، بابک ابدالی رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: با رصد احتیاجهای فناورانه حوزه ریلی و اولویت بندی، سعی کردیم که برای این احتیاجها پاسخ های فناورانه ارائه کنیم و بر این اساس چرخ مونوبلوک و چرخ بانداژ را که قطعه ای استراتژیک محسوب می گردد را انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: از جمله محصولات ما در حوزه ریلی چرخ بانداژ قطار و چرخ مونوبلوک قطار است؛ این قطعات از جمله محصولاتی است که پیش از این به صورت کامل از خارج کشور وارد می شد.

وی با بیان اینکه، در صورتی که این قطعات به صورت انبوه فراوری شوند، قطعاً با قیمت رقابتی عرضه می شوند، توضیح داد:این قطعات مواد مصرفی قابل توجهی احتیاج دارند و 70 تا 75 درصد آنها از فولاد تشکیل می گردد.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این موارد، قطعاتی مانند فلنچ های تاور توربین های بادی و بدنه شیرهای توپی سایز بالا، از جمله بعضی محصولات دیگر فراوری شده در این واحد صنعتی است که در صنعت گاز کشور کاربرد دارند.

این فعال حوزه دانش بنیان اظهارکرد: در حال حاضر با بومی سازی قطعات ریلی با مقاومت و مخالفت بالای افراد حقیقی و حقوقی واردنماینده روبرو شده ایم، همچنین بعضی از خریداران نیز برای جایگزینی محصول ایرانی با محصول وارداتی تردید دارند. نهادهایی مانند وزارت صمت می توانند در این زمینه به ما یاری نمایند.

وی ضمن تاکید بر توان شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی همه قطعات مورد احتیاج صنعت ریلی گفت: در صورت ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، این شرکت از این توان برخوردار است تا همه احتیاج کشور را در این زمینه تامین کند.

ابدالی شرح داد: این شرکت با تمرکز بر فراوری قطعات و تجهیزات صنعتی از دهه 60 شمسی تاسیس شده است. نفت، گاز، آب و فاضلاب از جمله صنایعی هستند که بر روی آن تمرکز داریم.

به گفته رییس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان در کشورمان، همچنین تخصیص سرمایه لازم برای توسعه خطوط فراوری، دیگر حمایتی است که می تواند موجب رجحان کالای دانش بنیان ایرانی در برابر رقبای خارجی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3094

به "یک شرکت فناوری، قطعات ریلی را بومی سازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شرکت فناوری، قطعات ریلی را بومی سازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید