گسترش محصولات نانوی ایرانی در بازارهای جهانی

به گزارش هنجس بلاگ، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: برنامه ای برای گسترش صادرات و ورود محصولات فناورانه این حوزه به بازارهای جهانی داریم تا شاهد رشد سهم ایران از بازار جهانی باشیم.

گسترش محصولات نانوی ایرانی در بازارهای جهانی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران چند سالی است که پیش روی زیادی در حوزه محصولات دانش بنیان و تولید آنها به خصوص در حوزه فناوری نانو داشته است. تا کنون 49 کشور مثل آلمان، ایتالیا، انگلیس، استرالیا، کانادا، چین و کره جنوبی میزبان محصولات نانویی ایرانی شدند.

با وجود این طبق برآوردها در بازار 65 میلیارد دلاری این فناوری در سطح دنیا در سال 97 سهم ایران نیم درصد بود. این در حالی است که با رشد شرکت های دانش بنیان ظرف دو دهه آینده 30 درصد اقتصاد کشور می تواند مبتنی بر دانش بنیان ها و فناوری های پیشرفته باشد که فناوری نانو هم بخش مهمی از آن است.

دامنه فعالیت دانش نانو شامل انواع حوزه ها می شود و کافی است شرکت های ایرانی وارد بازار صادراتی و دنیای شوند تا به سرعت سهم ایران از این بازار زیاد شود و تا سال 1404 طبق اسناد بالا دستی بتوانیم 2 درصد این بازار را از آن خود کنیم و به اقتصادی قوی در این زمینه تبدیل شویم.

به گفته سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، ثروت کشور نیروی انسانی خلاق است که به مدد آنها اقتصاد دانش بنیان رونق می گیرد.

وی اضافه کرد: ایران با همت همین نیروی انسانی از نظر کمیت و کیفیت پس از چین، امریکا و هند رتبه چهارم این حوزه را در دنیا دارد و در جایگاهی بالاتر از تمام کشورهای اروپایی قرار گیرد. همچنین برنامه ای برای گسترش صادرات و ورود محصولات فناورانه این حوزه به بازارهای دنیای داریم تا شاهد رشد سهم ایران از بازار دنیای باشیم.

انتهای پیام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1025

به "گسترش محصولات نانوی ایرانی در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش محصولات نانوی ایرانی در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید