چگونه از خُر و پُف خلاص شویم؟

به گزارش هنجس بلاگ، باشگاه خبرنگاران/ محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش، حلق و بینی درباره علت خُر و پُف اظهار کرد: خُر و پُف اغلب بر اثر انسداد نسبی راه هوایی فوقانی (بینی، حلق و حنجره) ایجاد می گردد. شایع ترین علت خُر و پُف در بچه ها لوزه سوم و در بزرگسالان انحراف بینی است.

چگونه از خُر و پُف خلاص شویم؟

او اعلام کرد: در بعضی موارد تنگی راه هوایی فوقانی هم خُر و پُف را ایجاد می نماید به طور مثال فک تحتانی به سمت عقب رفته و خوب رشد نکرده است، در این صورت زبان هم به عقب می رود و هنگامی که فرد به پشت می خوابد، راه هوایی فوقانی مسدود و خُر و پُف ایجاد می گردد. در این موارد برای درمان خُر و پُف باید عمل جراحی فک انجام گردد.

این متخصص گوش، حلق و بینی اضافه نمود: برای تشخیص صحیح علت خُر و پُف، عظیمسالان باید به کلینیک های خواب مراجعه نمایند و از شب تا صبح آنجا بخوابند تا عملکرد دستگاه تنفسی، شرایط اکسیژن رسانی به خون و جریان هوا آنالیز شده و بهترین تصمیم برای افراد گرفته گردد. اگر بچه ها همکاری لازم را داشته باشند، می توانند برای تشخیص دقیق علت خُر و پُف به کلینیک های خواب بروند.

پورحاجی غلامی تاکید نمود: در مواردی که شخص به خُر و پُف های شدید دچار است، برای برطرف این عارضه هنگام خواب باید از دستگاه هایی مخصوص استفاده کند که این دستگاه ها با وجود اینکه خُر و پُف فرد را کاهش می دهند، اما با این حال او خواب راحتی ندارد.

او توضیح داد: در مواردی هم برای درمان خُر و پُف های شدید که آپنه یا وقفه تنفسی را موجب می شوند، تراکستومی به کار می رود. در این عمل جراحی، هوا به طور مستقیم وارد ریه ها می گردد. با انجام این عمل، فرد برای انجام اعمال جراحی سنگین تر آمادگی پیدا می نماید.

نقش چاقی در تشدید خُر و پُف

این متخصص گوش، حلق و بینی گفت: افزایش وزن نقش موثری در تشدید خُر و پُف دارد، بنابراین یکی از راه های درمان این عارضه کاهش وزن است البته بچه ها مبتلا به خُر و پُف که از اضافه وزن یا چاقی رنج می برند، برای کاهش وزن خود باید به متخصص تغذیه مراجعه نمایند تا به اختلال رشد دچار نشوند.

پورحاجی غلامی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از موارد خُر و پُف در بچه ها ناشی از لوزه سوم است، اظهار کرد: در 80 درصد موارد خُر و پُف در بچه ها ناشی از لوزه سوم است. از علل دیگر این عارضه می توان به انحراف بینی، فک عقب رفته یا خوب رشد نکرده، زبان عظیم و گردن کوتاه و چاق اشاره نمود.

او یادآوری کرد: در بعضی موارد هم از لیزر برای درمان خُر و پُف استفاده می گردد. در این موارد زبان کوچک کوتاه و لبه خلفی (پشتی) کام نرم مقداری برداشته شده، بنابراین راه هوایی فرد باز می گردد؛ به این عمل در اصطلاح UPPP می گویند. البته این عمل بدون لیزر هم می تواند انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 809

به "چگونه از خُر و پُف خلاص شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از خُر و پُف خلاص شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید