موسوی گفت: سفر هفته آینده ظریف به ترکیه و روسیه

به گزارش هنجس بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه از سفر هفته آینده ظریف به ترکیه و روسیه اطلاع داد و گفت: وزیر خارجه ایران یکشنبه و دوشنبه در سفری کاری به این 2 کشور با همتایان خود درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی به گفت وگو می پردازد.

موسوی گفت: سفر هفته آینده ظریف به ترکیه و روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) اعلام نمود:محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای ملاقاتی کاری و گفت وگو با همتایان خود در مورد آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی به ترکیه و روسیه سفر می نماید.

گفتنی است، بعد از سفر ظریف به سوریه این سفرها دومین سفر خارجی وزیر امور خارجه ایران پس از فروکش کردن نسبی موج اول کروناست. وزیر خارجه ایران اواخر فروردین ماه نیز سفری یک روزه به دمشق داشت و با مقامات این کشور از جمله بشار الاسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه ملاقات و گفت و گو کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در گفت و گو با خبرنگار درباره سفر ظریف به مسکو بیان نمود: ظریف در این سفر درباره روابط دوجانبه ایران و روسیه، برجام و مسائل منطقه ای با همتای خود بحث و مصاحبه خواهد نمود.

موسوی پیش از این از سفر ظریف به دو کشور همسایه در آینده نزدیک خبر داده بود. البته به جزییات بیشتری اشاره نکرده بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفرهای محمدجواد ظریف گفت: شرایطی که کرونا به وجود آورده رفت و آمدهای دیپلماتیک را تحت تاثیر قرار داده است و کشورها و مقامات خارجی و داخلی ما ترجیح دادند به وسیله ویدیو کنفرانس و دیپلماسی از راه دور سیاست خارجی را دنبال نمایند، اما در این شرایط هم سعی شد تا جایی که امکان دارد و شرایط اجازه بدهد سفرهایی انجام گردد که سفر بعضی مقامات ایران به افغانستان و سفر ظریف به سوریه را شاهد بودیم.

وی افزود: سفر به یکی دو کشور در دستورکار وزارت امور خارجه است و اگر شرایط مهیا گردد آقای ظریف انشاءالله به یکی دو کشور سفر خواهد نمود.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس،ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری امروز پنجشنبه گفت: روز 16 ژوئن، وزیر خارجه ایران جواد ظریف برای یک سفر کاری به مسکو خواهد آمد. او برای رایزنی درباره شرایط روابط روسیه و ایران شرایط اجرای برجام با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ملاقات خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1118

به "موسوی گفت: سفر هفته آینده ظریف به ترکیه و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی گفت: سفر هفته آینده ظریف به ترکیه و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید