مدرس خیابانی: واردات لوازم خانگی ممنوع است

به گزارش هنجس بلاگ، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه ستاد مالی دولت برای کنترل لوازم خانگی مباحثی در خصوص افزایش فراوری و افزایش نظارت ها و بازرسی ها مطرح شد.

مدرس خیابانی: واردات لوازم خانگی ممنوع است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین مدرس خیابانی امروز در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور در رابطه با ساماندهی بازار لوازم خانگی گفت: در حال حاضر ترکیب لوازم خانگی در کشور با قبل بسیار متفاوت است و بخش عمده ای از لوازم خانگی موجود در بازار از محل فراوریات داخلی تامین می گردد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه نمود: به غیر از کولر گازی که اخیرا سرمایه گذاری خوبی در یکی از واحد ها برای فراوری داخلی آن اجرا شده است، ظرفیت فراوری تمام واحد های فراوریی لوازم خانگی تقریبا بیش از دو یا سه برابر است.

وی اضافه نمود: بنابراین اگر روی تامین مواد اولیه و برطرف مسائل و مسائل فراوری کنندگان تمرکز گردد به راحتی می توان بازار لوازم خانگی را تامین کرد و شکاف خروج کالا های خارجی از بازار را پر کرد.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه واردات لوازم خانگی ممنوع است، بیان داشت: در سال جهش فراوری، برنامه وزارت صمت در مورد فراوری لوازم خانگی بر این اساس پایدار است که علاوه بر اینکه فراوری لوازم خانگی به اندازه سال گذشته باشد بلکه با برنامه ریزی برای افزایش فراوری بتوان احتیاج های مردم را تامین کرد.

وی درباره بخش عرضه لوازم خانگی گفت: در استای جلوگیری از احتکار و انبار فراوریات لوازم خانگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان و دستگاه های نظارت نظارت و کنترل بیشتر در بازا را در برنامه قرار داده اند تا فروشندگان و عرضه کنندگان به امید به انتظارات تورمی کالای موجود در این بخش را احتکار و انبار نکنند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: سازمان حمایت با آنالیز های لازم افزایش 20 درصدی قیمت را برای لوازم خانگی مجاز دانسته لذا فراوری کنندگان بیش از این رقم نمی توانند قیمت فراوریات خود را افزایش دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1066

به "مدرس خیابانی: واردات لوازم خانگی ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس خیابانی: واردات لوازم خانگی ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید