دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اردبیل کلید خورد

به گزارش هنجس بلاگ، حاتم رسولی، مسئول ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل، به منظور انعکاس و انتقال میراث گرانسنگ هشت سال دفاع مقدس، دهمین جایزه ادبی یوسف (داستان های کوتاه دفاع مقدس) را در دو بخش بزرگسال و نوجوان و بخش ویژه (داستان شهیدان) برگزار می کند.

دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اردبیل کلید خورد

وی اضافه نمود: شرط اختصاصی بخش بزرگسال و نوجوان این است که موضوع اصلی داستان ارسالی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت باشد و حجم اثر از 4هزار کلمه تجاوز نکند.

رسولی اضافه نمود: در بخش ویژه موضوع اصلی داستان ارسالی باید مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس یا مدافع حرم استان باشد؛ ضمن اینکه در این آثار پایبندی به واقعیت شرط اصلی در نظر گرفته گردد؛ یعنی نویسندگان با تحقیق و مطالعه در زندگی شهدا و با انتخاب مقطعی برجسته از زندگی آنها، با بهره گیری از عناصر داستانی همانند عمل داستانی، توصیف، صحنه پردازی و دیالوگ، به نگارش داستان (و نه زندگی نامه یا خاطره) بپردازند و حجم اثر ارسالی هم از 3هزار کلمه تجاوز نکند.

وی ادامه داد: از شرایط عمومی این جایزه این است که داستان های ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه ای منتشر نشده باشد؛ بعلاوه، با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می توانند در یک استان شرکت نمایند و در صورت شرکت در استان های مختلف، از داوری کنار گذاشته می شوند.

مسئول ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل توضیح داد: توجه به ویژگی های بومی هر استان، پرداخت به حماسه آفرینی های رزمندگان هر استان در عملیات ها و یگان های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه آفرینی در استان، شخصیت های شناخته شده دفاع مقدسِ استان، استفاده از زبان و گویش های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه آثار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال گردد، گفت: از نظر تعداد محدودیتی برای ارسال آثار وجود ندارد؛ ضمن اینکه ضروری است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای داستان درج گردد.

رسولی توضیح داد: داستان های سه بخش بزرگسال، نوجوان و شهدا به طور جداگانه داوری می گردد که جوایز هم جداگانه اهدا خواهد شد؛ بعلاوه، داستان های منتخب استان ها، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال و جوایز جداگانه ای به برگزیدگان آن اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نتایج برگزاری مراسم ملی در بهمن ماه 1400 اعلام می گردد، گفت: آثار برتر هر سه بخش، ویرایش شده و در مجموعه های جداگانه چاپ خواهد شد؛ بر این اساس، علاقه مندان می توانند آثار خود را حداکثر تا 20 شهریور 1400، به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل ارسال نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3358

به "دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اردبیل کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در اردبیل کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید