خط و نشان ترامپ برای معترضان با نیروهای فدرال

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا همزمان با اینکه تهدید کرد ناآرامی ها در سراسر کشورش را بیش از پیش سرکوب می کند، گفت احتمالا به نیروهای فدرال دستور می دهد تا در شیکاگو، نیویورک، فیلادلفیا و دیگر شهرهای بزرگ مستقر شوند.

خط و نشان ترامپ برای معترضان با نیروهای فدرال

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گزارشاتی مبنی بر اینکه دولت 175 نیروی فدرال را به شهرهای بزرگ اعزام می کند تا به نیروهای مجری قانون کمک کنند، گفت: این بستگی دارد که تعریف شما از نیروها چیست. منظور من این است که ما نیروهای مجری قانون اعزام می کنیم.

ترامپ به تشدید تنش ها در شیکاگو و نیویورک اشاره کرد؛ شهرهایی که هر دو شاهد افزایش تیراندازی ها در هفته های اخیر بوده اند. وی در مورد شهر نیویورک مقامات ایالتی و محلی را مقصر محدود کردن پلیس در نشان دادن واکنش جدی تر به این اوضاع دانست.

ترامپ گفت: می خواهم کاری انجام دهم که می توانم به شما بگویم. چرا که اجازه نخواهیم داد نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، دیترویت، بالتیمور و اوکلند در آشوب و ناآرامی باقی بمانند. اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی برای کشورمان رخ دهد. تمامی شهرهای مذکور توسط دموکرات های لیبرال اداره می شوند.

دولت آمریکا قرار است طی روزهای آینده 150 نیرو به شیکاگو اعزام کند. کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید به شبکه فاکس نیوز گفته که وزارت دادگستری و وزارت امنیت کشور آمریکا برنامه های اقدام ویژه ای درخصوص استقرار نیروهای فدرال ارائه خواهند کرد.

همزمان با ادامه اعتراضات علیه خشونت پلیس و نابرابری نژادی، ترامپ هفته هاست که تهدید مداخله فدرال در شهرهای بزرگ را مرتبا مطرح کرده است. ترامپ در روزهای اخیر بر اوضاع حاکم در پورتلند متمرکز شده است؛ جایی که اعتراضات برای بیش از 50 روز ادامه یافته و باعث شده تا دولت آمریکا برای واکنش به این اعتراضات نیروهایی اعزام کند.

رهبران دموکرات و گروه های حقوق بشری اقدامات دولت ترامپ در پورتلند را محکوم کرده اند؛ جایی که طبق گزارشات ماموران معترضان را سوار ون های ناشناس کرده اند. ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که این نیروها برای متفرق کردن گروهی از مادران معترض در خیابان های پورتلند از یک محرک شیمیایی استفاده می کنند.

تد ویلر، شهردار پورتلند روز یکشنبه تاکید کرده بود که حضور نیروهای امنیتی فدرال منجر به خشونت های بیشتر در این شهر می شود و خواستار خروج این نیروها شد. کیت براون، فرماندار اورگان نیز خواستار خروج نیروهای فدرال از این شهر شد و الن روزنبلوم، دادستان کل اورگان روز جمعه از آژانس های فدرال به خاطر بازداشت معترضان شکایت کرد.

این در حالی است که ترامپ روز دوشنبه تاکید کرد که نیروهای فدرال در پورتلند کار فوق العاده ای انجام داده اند و مدعی شد که رهبران دموکرات در شهرهایی که نام برده، تمایلی برای سرکوب خشونت ها ندارند.

اما رند پل، سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی از نیروهای فدرالی که هر زمان می خواهند مردم را بازداشت می کنند، انتقاد کرده و تاکید کرد که رسیدگی به ناآرامی ها در این منطقه باید به نیروهای امنیتی محلی محول شود.

رند پل در توییتی نوشت: نمی توانیم به خاطر امنیت از آزادی دست بکشیم. نیروهای مجری قانون محلی می توانند و باید به این اوضاع در شهرهای ما رسیدگی کنند اما هیچ جایی برای نیروهای فدرال یا ماموران فدرال ناشناس که هر زمان می خواهند مردم را بازداشت می کنند، وجود ندارد. ،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1392

به "خط و نشان ترامپ برای معترضان با نیروهای فدرال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان ترامپ برای معترضان با نیروهای فدرال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید