خبرنگاران 5500 نفر نخل در قشم کاشت می شود

به گزارش هنجس بلاگ، قشم- خبرنگاران- پنج هزار و 500 نفر نخل کشت بافت با هدف ایجاد و احیای باغات نخیلات در جزیره قشم خریداری و کشت می شود.

خبرنگاران 5500 نفر نخل در قشم کاشت می شود

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم شامگاه یکشنبه به خبرنگار خبرنگارانگفت: در مرحله اول این طرح، 200 نفر نخل در قشم کاشت شد.

فرج طهماسبی دیزج افزود: افزایش سطح کیفی عرصه های فضای سبز محله ها با کاشت گونه های گیاهی سازگار با اقلیم قشم به ویژه گیاهان کم آب طلب، دائمی و گلدار در دستور کار واقع شده است.

وی ادامه داد: توسعه فضای سبز خانگی موجب زیبایی محیط، تلطیف هوا، جذب گرد و غبار و کاهش دما می شود که برای تحقق آن نیاز به فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی ساکنان دارد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم شرح داد: امروزه بخش مهمی از سیمای شهر و زیبایی آن، وابسته به فضاهای سبز شهری است که به عنوان یک عنصر مورد نیاز شهروندان محسوب می شود و همراهی آنان را می طلبد.

وی افزود: مشارکت مردم در این امر باعث کاهش هزینه های هنگفت نگهداری فضای سبز و توسعه آن در قشم می شود.

طهماسبی با اشاره به برنامه ریزی های مدیریت امور شهری و روستایی برای دستیابی به توسعه متوازن فضای سبز وایجاد نشاط و شادابی در سطح جزیره، گفت: این مدیریت آماده ارایه خدمات مشاوره ای و اهدای نهال رایگان به شهروندان متقاضی در همه ایام سال را دارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1057

به "خبرنگاران 5500 نفر نخل در قشم کاشت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5500 نفر نخل در قشم کاشت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید