خبرنگاران کرونا عامل ورشکستگی دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- شرکت هواپیمایی آویانکا، دومین هواپیمایی بزرگ آمریکایی لاتین، به دلیل ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

خبرنگاران کرونا عامل ورشکستگی دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین

به گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت هواپیمایی که سررسید پرداخت یکی از اوراق قرضه اش در حال نزدیک شدن است و درخواست وامش از دولت کلمبیا برای تعدیل تاثیرات شیوع کرونا تا به امروز بی نتیجه بوده، روز یکشنبه اعلام ورشکستگی کرد.

در صورتی که شرکت آویانکا نتواند از ورشکستگی جان سالم به در برد، این شرکت اولین هواپیمایی عمده جهان خواهد بود که پس از کاهش 90 درصدی پروازها در سراسر جهان، به طور کامل قربانی شیوع کووید19 می شود.

اگرچه هواپیمایی آویانکا پیش از شیوع کرونا نیز ضعیف شده بود، اما اعلام ورشکستگی این شرکت زنگ هشداری برای دیگر شرکت های هوایپمایی بزرگ جهان است که نباید به امید کمک های دولتی برای جلوگیری از ورشکستگی بنشینند.

آویانکا که یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی جهان است، تا انتها سال 2019 حدود 4.9 میلیارد دلار بدهی کوتاه مدت و بلندمدت داشت که نسبت به سال 2018 بیست درصد افزایش یافته بود.

این شرکت در اوایل دهه 2000 نیز ورشکست شد اما با کمک یک کارآفرین نوظهور بولیویایی به نام ژرمن افروموویچ توانست نجات یافته و به شکل چشم گیری رشد کند، اما در عین حال زیر بدهی های سنگینی رفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 826

به "خبرنگاران کرونا عامل ورشکستگی دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا عامل ورشکستگی دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید