خبرنگاران غوغای سکوت در اماکن ورزشی کرمانشاه

به گزارش هنجس بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- کرونا که شیوع پیدا کرد و رفته رفته جای خود را در استان های مختلف کشور از جمله کرمانشاه باز کرد آرام و آهسته همه جا را به تعطیلی کشاند، در این میان استادیوم ها و سالن های ورزشی نیز پیه کرونا به تنشان مالیده شد و بالاجبار تعطیل شدند تا این روزها نظاره گر غوغای سکوت در آنها باشیم.

خبرنگاران غوغای سکوت در اماکن ورزشی کرمانشاه

ابتدای اسفندماه سال گذشته بود که خبر شیوع کرونا در کشور پیچید، شاید در روزهای نخست کسی فکرش را هم نمی کرد که این مهمان ناخوانده با چه سرعتی توان گسترش و تکثیر دارد و به سرعت می تواند افراد زیادی را درگیر خود کند.

در روزهای نخست همه چیز عادی به نظر می رسید، فعالیت ها ادامه داشت و ورزشی ها نیز کار خود را می کردند، مسابقات در همه رشته ها و رده ها و در تمامی سنین ادامه داشت و هزاران علاقه مند از نزدیک مشغول تماشای مسابقه تیم مورد علاقه خود بودند.

با گذشت چند روز از ورود این بیماری به کشور و افزایش تعداد مبتلایان، رفته رفته همه چیز تحت تاثیر نهاده شد، از فعالیت ها کاسته شد و تیم های ورزشی ابتدا مجبور شدند مسابقات خود را بدون حضور تماشاگر برگزار نمایند به این امید که شرایط بهبود می یابد اما این گونه نشد.

با سرایت کرونا به بیشتر استان های کشور، مسابقات ورزشی بیشتر تحت تاثیر نهاده شد به گونه ای که بیشتر لیگ ها به تعطیلی کشیده شد و بعضی ها نیز تدبیر برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر را به کار بردند اما شرایط به گونه ای نبود که بتوان فعالیت ها را ادامه داد.

این تعطیلی تنها به رشته خاصی اختصاص نداشت و همه مسابقات را تحت تاثیر قرار داد و تمامی اردوها را نیز لغو کرد، موضوع تا جایی پیش رفت که پس از حدود 2 ماه بلاتکلیفی و سرگردانی فدراسیون های بسکتبال، والیبال و هندبال خاتمه رقابت های فصل

را گفتند که البته در این میان تنها در هندبال بود که مس کرمان صدرنشین مسابقات به عنوان قهرمانی معرفی گردید ولی در عین حال هیچ تیمی به دسته یک سقوط نکرد.

تیم زاگرس اسلام آبادغرب نماینده استان کرمانشاه در لیگ برتر هندبال نیز پس از اعلام رسمی خاتمه مسابقات با قرار دریافت در صندلی ششم به دومین حضورش در این رقابت ها خاتمه داد.

کرونا آنقدر قدرت داشت که نه تنها ورزش ایران بلکه رویدادها و لیگ های ورزشی کشورهای مختلف دنیا را نیز به تعطیلی کشاند و حتی برای اولین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک، زمان این مسابقات را نیز یک سال به تعویق انداخت.

بزرگترین رویداد ورزشی دنیا که ابتدا قرار بود از سوم تا نوزدهم مرداد امسال در توکیو برگزار گردد با یک سال تاخیر از اول تا هفدهم مرداد سال 1400 برگزار خواهد شد.

در این میان ورزش کرمانشاه نیز مثل کشور و همه دنیا تحت تاثیر بیماری کرونا نهاده شد و همه فعالیت هایش به حالت تعلیق درآمده است، سالن ها و اماکن ورزشی تعطیل و هیچ فعالیت رسمی در آنها انجام نمی گردد.

زمان بازگشایی اماکن ورزشی در کرمانشاه معین نیست

به همین دلیل مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط فعلی حفظ سلامت جامعه و ورزشکاران اولویت اصلی است، از نامعین بودن زمان بازگشایی اماکن ورزشی و از سرگیری فعالیت های ورزشی ورزشکاران استان سخن گفت.

صابر رحیمی در عین حال از همکاری کامل اداره کل ورزش و جوانان استان با ستاد مقابله با کرونا اطلاع داد و گفت در بعضی شهرستان ها تعدادی از اماکن ورزشی برای استفاده احتمالی برای قرنطینه بیماران اختصاص پیدا نموده است.

وی همچنین با اشاره به ارایه یاری تسهیلات به باشگاه های ورزشی خصوصی که فعالیت آنها به واسطه شیوع کرونا متوقف شده است، اضافه کرد: از روز نخست اعلام تعطیلی باشگاه ها، مسائل و زیان های ناشی از این کار را به مسوولان انعکاس داده و خواهان جبران بخشی از این زیان ها شدیم.

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه یادآوری کرد: مدیران باشگاه های خصوصی می توانند با مراجعه به اداره ورزش و جوانان شهرستان های خود نسبت به ثبت اطلاعات برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

رحیمی ادامه داد: براساس تصمیم دولت باشگاه های خصوصی در قبال هر حق بیمه ای که پرداخت می نمایند، تا سقف 160 میلیون ریال تسهیلات با سود 12 درصد دریافت می نمایند.

وی میزان تنفس بازپرداخت تسهیلات برای باشگاه های خصوصی را چهار ماه اعلام و مطرح کرد: مدت بازپرداخت نیز 2 ساله و زمان پرداخت نیز حدبیشتر تا 10 روز آینده اعلام می گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در عین حال از تمدید تعطیلی باشگاه های ورزشی تا نیمه اردیبهشت و مسابقات ورزشی تا خاتمه این ماه براساس اعلام وزیر ورزش و جوانان اطلاع داد.

رحیمی در ادامه و با اشاره به بخشش اجاره بهای اسفند و فروردین اماکن ورزشی که طبق ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: این تعداد اماکن به بیش از 50 مورد در سطح استان می رسد.

وی همچنین به تخلف مدیران بعضی از باشگاه های ورزشی سطح استان در مورد تعطیل نکردن باشگاه خود اشاره و توضیح داد: تا به امروز 58 باشگاه ورزشی توسط پلیس پلمب شده است.

جمعی از روسای هیات های ورزشی استان کرمانشاه نیز در گفت و گوهای جداگانه با خبرنگار خبرنگاران، از توقف کامل فعالیت های هیات خود پس از شیوع کرونا اطلاع داده و گفتند این توقف فعالیت ها وارد ماه سوم شده است.

تعطیلی تنها سالن کبدی کاران کرمانشاه

مختار صیدی رییس هیات کبدی کرمانشاه در این خصوص اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در کشور و پس از آن استان کرمانشاه که مربوط به اوایل اسفند سال گذشته می شد عملا هیات به حالت نیمه تعطیل درآمد و همه فعالیت ها متوقف شد.

وی توضیح داد: هم اکنون مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) واقع در شهرک کیهانشهر به عنوان تنها سرسرای تمرین ورزشکاران کبدی کرمانشاه که تعدادشان به حدود 320 نفر می رسد تعطیل است.

صیدی توضیح داد: یکی از برنامه های طراحی شده برای امسال فعال سازی هیات کبدی شهرستان های سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، روانسر و سنقروکلیایی بود که فعلا این کار با شرایط موجود امکان پذیر نیست.

رییس هیات کبدی کرمانشاه برگزاری دوره های آموزش مربی و داور و راه اندازی لیگ استانی را از دیگر فعالیت های در دست اقدام هیات در سال 1399 برشمرد که کرونا انجام آنها را متوقف نموده است.

وی گفت: امسال قرار بود تیم های آقایان و بانوان خود را به مسابقات قهرمانی کشور اعزام کنیم که با توجه به شرایط موجود، همه رقابت های کبدی تعطیل شده و تاریخ خاصی نیز نمی توان برای از سرگیری فعالیت ها معین کرد.

کرونا و توقف فعالیت 2 باشگاه دوچرخه سواری در کرمانشاه

رییس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: در سطح استان 2 باشگاه دوچرخه سواری داریم که فعلا کرونا بیش از 2 ماه است فعالیت آنها را متوقف نموده است.

جلال عزیزی توضیح داد: همچنین در امسال تصمیم به میزبانی مسابقات تریال و کورسی قهرمانی نوجوانان کشور را داشتیم و مذاکراتی نیز با مسوولان فدراسیون اجرا شده بود اما شیوع کرونا اجرای آن را فعلا متوقف نموده است.

وی گفت: اگر کرونا اجازه دهد قرار است 2 دوره آموزش مربی گری درجه های 2 و 3 با حضور مربیانی از سراسر کشور در کرمانشاه برگزار کنیم.

عزیزی در خاتمه گفت: یکی دیگر از برنامه های طراحی شده برای سال جدید اجرای طرح استعدادیابی با همکاری آموزش و پرورش بود اما تعطیلی مدارس این اجازه را فعلا به ما نمی دهد و با توجه به فشردگی کار آنها حتی در صورت بازگشایی دوباره فکر نمی کنم شرایط برای این کار فعلا و تا سال تحصیلی آینده فراهم گردد.

کرونا از ترویج تکواندو در روستاهای کرمانشاه جلوگیری نموده است

رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه دیگر مسوول ورزشی بود که در مورد تاثیرات شیوع کرونا در این رشته به خبرنگار خبرنگاران گفت: بردن تکواندو به روستاها برنامه ای بود که از سال گذشته شروع شده و قصد داشتیم آن را از ابتدای سال جدید با جدیت دنبال و روستاهای بیشتری را صاحب آن کنیم که فعلا کرونا از انجام این کار جلوگیری نموده است.

مهدی همتی با اشاره به فعال بودن تکواندو در روستای انجیرک بخش فیروزآباد و همچنین بخش گودین کنگاور، اضافه کرد: در امسال برنامه توسعه تکواندو در تعدادی از روستاهای شهرستان سنقروکلیایی و همچنین چند منطقه دیگر استان را داشتیم که فعلا این برنامه ها متوقف شده است.

وی توضیح داد: در اردیبهشت امسال قصد برگزاری دوره های آموزش مربی گری و داوری استانی در هر 2 بخش آقایان و بانوان را داشتیم که با توجه به شرایط فعلی جامعه مجبور به تعویق آن به ماه های آینده هستیم.

همتی یادآوری کرد: اگر کرونا اجازه دهد و مسابقات تکواندو در سطح کشور از سرگرفته گردد قصد اعزام تیم دختران نوجوان و تیم های پسران در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان را به لیگ های کشوری داریم.

سکوت سالن های کشتی آزار دهنده است

رییس هیات کشتی کرمانشاه نیز با اشاره به تعطیلی سالن های کشتی سطح استان به علت شیوع کرونا گفت: تعطیلی این سالن ها و سکوت حاکم بر آن در رشته ای مثل کشتی آزاردهنده است چرا که جذابیت این رشته به شلوغ بودن و حضور طرفدارانش در سالن هاست.

محمدحسین محبی ادامه داد: کشتی، تشنه سالن های مملو از جمعیت است که خوشبختانه در کرمانشاه وجود دارد و امیدوارم با کنترل هرچه سریعتر این بیماری شاهد باز شدن دوباره سالن ها و جنب و جوش کشتی گیران و علاقه مندان باشیم.

وی با اعلام اینکه هنوز برنامه خاصی برای سال جدید بخاطر شیوع کرونا تدوین نشده است، گفت: منتظر بهبود شرایط و عادی شدن شرایط جامعه پس از شیوع کرونا هستیم تا طبق برنامه های فدراسیون اقدامات خود را شروع کنیم.

تعطیلی برنامه های ژیمناستیک به دلیل کرونا

رییس هیات ژیمناستیک کرمانشاه هم در گفت و گو با خبرنگاران، از تحت تاثیر قرار دریافت برنامه های این هیات به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی همه فعالیت های مرتبط با این رشته سخن گفت و اضافه کرد: برای شروع به کار برنامه های خود منتظر اعلام تقویم فدراسیون هستیم.

وی گفت: عملا از ابتدای اسفند سال گذشته برنامه های فدراسیون ژیمناستیک و هیات کرمانشاه به دلیل بیماری به حالت تعلیق درآمده و شرایط فعلا برای اجرای هیچ برنامه ای فراهم نیست.

همتی توضیح داد: برنامه های مختلفی برای بیش از هشت هزار و 600 ورزشکار خود در سال جدید داریم که امیدوارم با بهبود شرایط و مهار کووید 19 بتوانیم اجرای آن ها را در استان شروع کنیم.

در استان کرمانشاه بیش از 48 هیات ورزشی فعالیت می نمایند و تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان نیز به حدود 67 هزار نفر می رسد که فوتبال، ژیمناستیک و کاراته بیشترین سهم را از این تعداد دارند.

تا عصر روز سه شنبه دوم اردیبهشت بیش از 2 میلیون و 503 هزار و 500 نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده اند که 84 هزار و 802 نفر آن ها را شهروندان ایرانی تشکیل می دهند، همچنین بیش از 171 هزار و 810 نفر نیز در دنیا به علت این بیماری جان خود را از دست داده که پنج هزار و 297 نفر آنها از هموطنانمان بوده اند.

کشورمان از لحاظ تعداد افراد مبتلا به کرونا رتبه هشتم و از لحاظ تعداد افراد فوتی رتبه پنجم کشورهای دنیا را دارد.

گزارش: مسعود اسماعیلی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 702

به "خبرنگاران غوغای سکوت در اماکن ورزشی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غوغای سکوت در اماکن ورزشی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید