فراوری بیش از هزار تن ماهی در سبزوار

به گزارش هنجس بلاگ، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: هزار و 100 تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی از ابتدای سال جاری در این شهرستان، به عنوان قطب فراوری شیلات خراسان رضوی فراوری شده است.

فراوری بیش از هزار تن ماهی در سبزوار

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در این راستا سه میلیون و 230 هزار قطعه بچه ماهی در 106 مرکز پرورش شهرستان سبزوار رهاسازی شده بود.

وی اضافه کرد: شهرستان سبزوار با فراوری سالیانه سه هزار تن ماهی سردابی و گرمابی حدود 30 درصد فراوری ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همیشه رتبه نخست فراوری شیلات در این استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: با توجه به ظرفیت این شهرستان در فراوری شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی پروری و پرورش ماهیان خاویاری سبزوار با حمایت های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع شده است.

امانیان بیان نمود: این شهرک در گستره 6 هکتار اجرا می گردد که از آب رودخانه کال شور استفاده نموده و دارای ظرفیت اسمی فراوری سالانه 60 تن گوشت و 1.5 تن خاویار است.

وی گفت: علاوه بر فراوری انواع گونه های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان در سبزوار، این منطقه در فراوری ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و اکنون پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3829

به "فراوری بیش از هزار تن ماهی در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از هزار تن ماهی در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید