ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی سه گانه موثر بر پرکشیدن قیمت مرغ

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/سمنان رییس سازمان صمت استان سمنان از ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی به عنوان سه گانه موثر در افزایش قیمت مرغ نام برد.

ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی سه گانه موثر بر پرکشیدن قیمت مرغ

علی تشنه دل در ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان با اشاره به قیمت مرغ در این استان اظهار داشت: با همراهی و همکاری استانداری سمنان و دیگر دستگاه های مسوول هم اکنون گوشت مرغ در استان سمنان به ازای هر یک کیلوگرم با قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان به فروش می رسد.

این عضو ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به تفاوت قیمتی این کالا در بعضی شهرستان ها توضیح داد: در فروش گوشت مرغ با قیمت مصوب در شهرستان گرمسار مسائلی وجود دارد که با هماهنگی اجرا شده برای برطرف این دغدغه اقدام خواهد شد.

تشنه دل از ارسال بخش عمده مرغ و تخم مرغ تولیدی مازاد استان به دیگر استان ها اطلاع داد و اضافه نمود: استان های همجوار تهران مکلف به ارسال روزانه 40 تُن گوشت مرغ برای تنظیم بازار و برطرف مشکل کمبود عرضه در پایتخت شدند.

وی گفت: در استان سمنان در بحث تامین مرغ و تخم مرغ به هیچ عنوان مشکل نداریم و در روزهای گذشته شاهد تثبیت و کاهش قیمت صیفی جات نیز در بازار بودیم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با اشاره به چرایی افزایش مرغ در روزهای گذشته اظهار کرد: ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی از مهمترین دلایل افزایش قیمت مرغ در کشور و استان سمنان ترس طی هفته های اخیر بوده است.

وی از نظارت بر بازار عرضه این استان و ایجاد ثبات در آن اطلاع داد و اضافه نمود: همچنین در روزهای گذشته شاهد ثبات قیمت حبوبات و افزایش قیمت چای خارجی در بازار عرضه و تقاضای استان بودیم.

این مدیر مسوول با اشاره به شایعه کمبود روغن در این هفته گفت: به هیچ عنوان کمبود روغن در استان سمنان وجود ندارد و با وجود مسائل اخیر، قفسه های فروش روغن فروشگاه های استان خالی نشد.

وی با اشاره به اجرای مستمر طرح های نظارتی در استان اظهار داشت: به همین دلیل 195 پرونده با هدف جلوگیری از گران فروشی و برخورد با متخلفین در استان سمنان تشکیل شد.

وی از برپایی چندین طرح نظارتی در بازارهای استان اطلاع داد و گفت: در راستای اجرای برنامه های ابلاغی و اهداف مورد نظر در امر تنظیم بازار، کنترل قیمت و رصد و پایش بازار، طرح های نظارتی مختلفی از قبیل درج قیمت، طرح نظارتی لوازم خانگی و لوازم یدکی و طرح نظارتی حبوبات و خشکبار در سطح استان اجرا شده است.

تشنه دل ادامه داد: در این طرح های نظارتی، با حضور بازرسان سازمان صمت استان، بالغ بر 1500 مورد بازرسی اجرا شده است که متعاقب آن 195 مورد تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت و ... تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شرایط توزیع گوشت مرغ و تخم مرغ در سطح استان مناسب است و هیچگونه کمبودی در سطح استان نیست و اضافه نمود: در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت مصوب 20هزار 400 تومان در سطح واحدهای صنفی عرضه می گردد.

رئیس سازمان صمت استان اضافه نمود: اولویت واحدهای تولیدی و مرغداری های گوشتی و تخم گذار استان باید برطرف احتیاج گوشت مرغ و تخم مرغ در سطح استان باشد و بعد از تامین احتیاج استان اجازه می یابند که محصولات مازاد را از استان خارج نمایند.

وی ضمن هشدار به متخلفین گفت: با توجه به اجرای طرح نظارتی درج قیمت، تمامی واحدهای صنفی و خدماتی موظف به نصب نرخ نامه و درج قیمت کالا هستند و با واحدهای متخلف برابر قانون نظام صنفی برخورد می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2228

به "ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی سه گانه موثر بر پرکشیدن قیمت مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از گرانی، احتکار خانگی و کاهش جوجه ریزی سه گانه موثر بر پرکشیدن قیمت مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید