بیماران سرطانی در مقابله با کرونا چه می نمایند؟

به گزارش هنجس بلاگ، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توصیه هایی را به بیماران سرطانی و نیازمند انجام شیمی درمانی در زمان شیوع کرونا ارائه کرد.

بیماران سرطانی در مقابله با کرونا چه می نمایند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی یعقوبی جویباری، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: گروه هایی تحت عنوان گروه های پرخطر در روبرو با ویروس کرونا قرار دارند و افرادی که شیمی درمانی می شوند در گروه های پرخطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط سخت بیماران مبتلا به سرطان و از طرفی بروز پاندمی کرونا، ادامه داد: افرادی که تحت درمان های کموتراپی قرار دارند، به مراقبت های اولیه ای بیشتری برای مبتلا نشدن به کرونا احتیاج دارند و این مراقبت ها باید به مراتب با شدت بیشتری انجام گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شیمی درمانی در بعضی از بیماران به عنوان درمان علاج بخش انجام می گردد؛ در نتیجه تغییرات ویروسی و بروز پاندمی کرونا نباید خللی در فرایند درمان این افراد ایجاد کند.

وی تاکید نمود: این افراد باید با رعایت اصول بهداشتی لازم درمان های خود را طبق پروتکل های اصلی توصیه شده توسط وزارت بهداشت انجام دهند.

یعقوبی اضافه نمود: باید میزان سود و منفعت شیمی درمانی برای تمامی بیمارانی که تحت درمان قراردارند، معین گردد تا بتوانیم درمان های بعدی را توصیه کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اضافه نمود: آنالیز مرحله شیمی درمانی برای ادامه یا قطع فرایند درمان ضرورت دارد؛ چرا که باید ارزیابی گردد که آیا این درمان ها در روبرو با خطرات ناشی از احتمال ابتلای بیمار به کرونا می ارزد یا خیر.

وی ادامه داد: گروه دوم بیماران، دارای گسترش دور دست بیماری هستند، این بیماران سود کمتری از شیمی درمانی می برند؛ بنابراین به نظر می رسد به تعویق انداختن مراحل شیمی درمانی می تواند برای این افراد مناسب تر و مفید تر باشد.

یعقوبی جویباری ادامه داد: برای تمامی بیماران نمی توان با یک پروتوکل یا دستورالعمل فعالیت های درمانی را انجام داد بلکه ضروری است این مهم آنالیز گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از طراحی پروتکل های هفتگی، دو هفته ای، خوراکی و تزریقی برای گروه های مختلفی که تحت درمان های شیمی درمانی هستند در بیمارستان امام حسین (ع) اطلاع داد و گفت: در این برنامه های حمایتی موارد مختلفی گنجانده شده است که حتی می توان با راهکار هایی مراجعات بیماران به بیمارستان کمتر گردد.

وی ادامه داد: با پروتوکل های تغییر یافته می توان درمان های مشابه و تاثیرگذاری برای بیماران تجویز کرد و یا در بعضی موارد از روش های خوراکی به جای روش های تزریقی استفاده کرد تا مراجعات بیماران به مراکز درمانی کاسته گردد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای درمان های سرپایی شیمی درمانی اطلاع داد و گفت: این درمان ها سابق بر این بین 48 یا 46 ساعت زمان بر بوده، اما با تدابیری که اتخاذ شده بیمار حداکثر دو تا سه ساعت بیشتر در بیمارستان حضور ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با کاهش مراجعان در اتاق های انتظار زنجیره انتقال کووید 19 نیز قطع خواهد شد، اظهار کرد: به افراد بهبود یافته نیز توصیه می گردد تا جائی که امکان دارد از مراجعه حضوری برای چکاپ های دوره ای در دوران پاندمی پرهیز نمایند.

یعقوبی جویباری از برقراری ارتباط به وسیله شبکه های اجتماعی با بیماران مبتلا و بهبود یافته این مرکز درمانی و بهداشتی اطلاع داد و اعلام کرد: بیماران می توانند بدون مراجعه حضور به وسیله شبکه های اجتماعی از مشاوره پزشکان بهرمند شوند.

وی درباره غربالگری و انجام اعمال تشخیصی بیماران، گفت: با مشورت پزشک بهتر است خیلی از موارد تشخیصی تا انتها پاندمی به تعویق بیفتد؛ ضمن اینکه اطمینان به پزشک معالج و تیم درمان را بهترین راهکار برای درمان مناسب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به افرادی که تحت درمان های کموتراپی یا شیمی درمانی هستند توصیه کرد: تا جائی که ممکن است مراجعات خود به مراکز درمانی را به حداقل برسانند، در مراکز درمانی فاصه حداقل یک متری خود را با بیماران قبلی و بعدی رعایت نموده، با حداقل نفرات همراه در مراکز درمانی حضور پیدا نمایند و بهداشت عمومی و فردی را با باشدت بیشتری رعایت نمایند.

وی رعایت فاصله های اجتماعی، استریل کردن سطوح در محیط منازل، جدا کردن وسایل شخصی، شست و شوی مدام دست ها خصوصا قبل از هر وعده غدایی، تعویض و شست و شوی لباس ها بعد از هربار مراجعه به مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 675

به "بیماران سرطانی در مقابله با کرونا چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران سرطانی در مقابله با کرونا چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید