آیا عصر ترامپ سرانجام می یابد؟

به گزارش هنجس بلاگ، ایرنا نوشت: نشریه نشنال اینترست در تحلیلی نوشت: عصر دونالد ترامپ با شکست در انتخابات پیش رو به خاتمه نرسیده و چنانچه نتیجه به نفع جو بایدن تمام گردد، او خود را برای انتقام از دموکرات ها در انتخابات 2024 آماده می نماید.

آیا عصر ترامپ سرانجام می یابد؟

نشریه نشنال اینترست در مطلبی با این عنوان آیا اگر ترامپ بازنده انتخابات گردد، برای 2024 وارد میدان می گردد؟ اضافه کرد: اگر ترامپ در انتخابات نوامبر (آبان) بازنده گردد، اگرچه در کاخ سفید نمی ماند، اما به برج خود خواهد رفت و برای 4 سال آینده طرحی برای انتقام خواهد ریخت.

جیمی کارتر (سی و نهمین رییس جمهوری آمریکا) ممکن است در زمان ریاست جمهوری دوران سختی را سپری نموده باشد، اما در چهار دهه گذشته به عنوان یک دولتمرد سالخورده محترم خدمت نموده است. جورج هربرت واکر بوش (چهل و یکمین رییس جمهوری آمریکا) بی سر و صدا در سال 1993 بازنشسته شد و جاه طلبی های سیاسی خانواده اش را به جورج و جب واگذار کرد. گفته می گردد که حتی جرالد فورد که در دوره دوم میدان را به کارتر واگذار کرد، قصد داشته برای بار دوم در سال 1980 به عنوان معاون رئیس جمهوری وارد میدان گردد. درواقع همه آن ها می توانستند مسیری را به سوی ریاست جمهوری انتخاب نمایند، اما شکست را پذیرفتند.

این نشریه آمریکایی نومحافظه کار در ادامه تحلیل خود نوشته است: اکنون به نظر می رسد نخبگان سیاسی آمریکا که از شکست ترامپ ناامید شده اند، از نظر سنجی هایی که حاکی از پیشتازی سرنوشت ساز جو بایدن حکایت دارند، خرسندند.

بسیاری از جمهوریخواستار نیز بی سر و صدا آماده پشت سرگذراندن دوره ترامپ هستند. اما حتی اگر ترامپ در ماه نوامبر برنده نباشد، نباید انتظار داشته باشید که او به آرامی کنار برود. هرچند دونالد ترامپ قصد کودتا و ماندن در کاخ سفید را ندارد. اما بی تردید پس از شکست به برج خود رفته و درآنجا برای دریافت انتقام در انتخابات 2024 نقشه می کشد.

درواقع ترامپ پس از انتخابات، ادعای تقلب در آرا را مطرح نموده و به عبارتی با بزرگواری میدان را واگذار نخواهد کرد و ریاست جمهوری بایدن را نمی پذیرد. او خواستار بازی برگشت است و در سال 2024 آن را بدست خواهد آورد. در چنین شرایطی وای بر هر جمهوری خواهی که در کنار ترامپ بایستد.

درست همانطور که هیلاری کلینتون از نفوذ خود در حزب دموکرات برای استفاده از قدرت برنی سندرز در انتخابات 2016 استفاده کرد، ترامپ هم از نفوذ خود در حزب جمهوریخواه استفاده می نماید تا از جسارت هر کدام از نامزدهای این حزب برای آزمودن دوباره خود بهره ببرد و اگر حزب جمهوریخواه این جسارت را داشته باشد تا نامزد دیگری معرفی کند، کاندیدای بدشانس باید هم با دموکرات ها و هم ترامپ بجنگد.

اما این نخستین بار نیست که یک رئیس جمهور پس از یک دوره چهار ساله خواستار پیروزی دوباره در سالهای بعدی است. در سال 1884، حزب دموکرات گروور کلیولند (بیست و دومین و بیست و چهارمین رییس جمهوری آمریکا) را پیروز انتخابات اعلام نمود. چهار سال بعد، جمهوریخواستار، بنیامین هریسون سناتور پیشین ایندیانا را به عنوان رییس جمهوری معرفی کردند. آنها اگرچه رای عمومی را از دست دادند، اما رای هر دو ایالت را به دست آورده و کلیولند را از کاخ سفید بیرون کردند.

بنابراین اگر ترامپ دوباره انتخاب گردد، همه چیز در نهایت در ژانویه 2025 (دی 1403) به انتها می رسد. اما در صورت پیروزی بایدن در نوامبر پیش رو، ممکن است دوره ترامپ تا 2029 طول بکشد و لذا بایدن باید پس از پیروزی حکومتداری را در سایه ترامپ پیش ببرد.

نشنال اینترست یک نشریه آمریکایی در زمینه روابط بین الملل است که هر ماه دو بار از سوی مرکز نشنال اینترست منتشر می گردد. این نشریه را اروینگ کریستول متفکر نومحافظه کار در سال 1985 تأسیس کرد و تا سال 2001 سردبیر آن بود.

310 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1413

به "آیا عصر ترامپ سرانجام می یابد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا عصر ترامپ سرانجام می یابد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید